20081217

Satu Dosa #15.

Resah aku menanti pukul 9 malam tadi.

Sebelah tiang dimuzium itu.Pada pukul 9 malam tadi.Resah aku diam seorang diri.Aku berbaring diatas rumput sebelah pokok menghadap dinding tinggi.Aku tidak mahu buat apa-apa.Hanya tunggu kau.

Kau datang.Lalu kau cakap.

"Undang-undang permainan ini datang dari mimpi aku.Bilamana mereka terangkan dan suluhkan setiap inci daratan ini.Jadi mereka tidak jadi sunyi.Dan setiap loceng yang berbunyi dan susu yang mereka minum,itu datang darinya."

Aku Jawab.

"Kau cakap setiap anak kecil harus mempunyai mimpi.Dan mimpi itu akan membawa mereka memimpin permainan ini satu hari nanti.Tetapi berapa ramai anak kecil dengan setiap mimpi untuk kau cari?Berapa ramai anak kecil sempat bermimpi untuk kau cari?

Dan berapa ramai anak kecil yang sudah Tua,lupa apa yang mereka mimpikan?"

No comments: