20081205

Satu Dosa #11.

Aku tidak mahu dengar kebenaran.Aku hanya mahu dengar suara kau.

Aku dapat rasakan seperti satu daya membawa aku rebah.Membawa hingga ke satu titik aku hampir gelap dan resah.Untuk seketika aku rasakan dunia berhenti berpusing dan bergerak ke belakang.Aku tipu kau bilamana aku katakan aku tiada apa-apa.
Aku ambil ini seperti lelaki dewasa. Aku berharap kau akan muncul dan membawa aku pergi.
Aku adalah lelaki kotor, tidak stabil dan juga lelaki sunyi.Aku selalu sunyi.Aku kotor dan juga selalu terjatuh.Aku selalu penat dengan dunia sekeliling aku.Aku selalu mengeluh dan aku selalu benci siapa diri aku.
Adakah kau akan tetap mencintai diriku?
Wajah yang sama setiap kali mimpi-mimpi aku.Seperti dadah,aku perlukan wajah itu setiap malamku.Harapan agar hingga ke mimpi kau suluhkan gelap itu.Aku takut,aku gusar kehilangan kau.
Semalam aku mimpi anak ku didalam perut kau.Dia menangis didalam perut suci mu.Aku menangis kerana aku tahu kaulah satu-satunya.
Aku rasa diberkati.

2 comments:

Anonymous said...

hei kamu...

kalau kamu rasa kotor, sucikan hatimu dengan kalimat syahadat...
minta ampun dengan tuhan..

oh, mimpi yang indah...
aku selalu mahu mimpi indah seperti itu namun, mimpi itu belum kunjung tiba..

byl said...

Jujurlah