20081102

Satu Dosa #6.

Kelmarin aku teroka ketenangan.Hari ini aku tidak mungkin tahu.

Kawan-kawan bersenang-lenang. Kawan-kawan entah kemana. Kawan-kawan senyap sunyi. Kawan-kawan lari dari masalah. Kawan-kawan aku sedih. Kawan-kawan aku siapa?

Tumpah darah aku biar bermaruah. Tumpah darah aku biar sebagai anak lelaki sejati. Aku tidak akan berundur senjata. Hidup aku dalam frasa. Biar sama-sama antara kita rasa sengsara. Biar mati semua rasa kau.

Aku sudah bermasalah dari dahulu. 

Jika syurga tempat aku dahulu,disitu aku mohon kembali. Aku mahu bunuh syaitan didalam diri aku ini. Aku mahu bunuh segala sengsara ini. Rasanya derita bagaikan duri mencucuk luka. Rasanya bagai kehilangan anak sendiri. 

Aku mahu rasakan tangan kau.Aku mahu seorang kawan. Aku mahu berada didalam keramaian. Aku mahu padamkan segala nista. Aku mahu padamkan segala cerca. Aku mahu tutup mulut kau kawan. Aku mahu tidur dengan darah kau kawan.

Aku mahu jumpa kau di sana.

Aduh,sakitnya bukan kepalang. Deritanya tiada siapa endah. Hulurkan tanganmu sekarang sayang.

No comments: