20081028

Satu Dosa #3.

Aku hilang di-dalam kemuramam.Kesedihan.Ketakutan.

Akibat dosa-dosa aku dahulu.Kesilapan,kegelojohan aku mentafsir dunia.Aku jahil melihat dunia.Aku jahil mentafsir derita.Aku genggam erat segala dendam berat yang aku simpan bertahun lamanya.Aku senaraikan segala musuh-musuhku satu persatu.Aku tidur beralaskan impian untuk melihat segala dendamku terbalas.

Tetapi Dia membalas kebaikan kepada aku.

Dia telah hantarkan aku jelmaan Bidadari surga.Yang telah mengajar aku bahawa kesedihan itu boleh dikongsi bersama.Yang telah mengajar aku kegembiraan itu adalah milik bersama.Dia sentuhi aku dengan sentuhan selembut ibu aku.Tidak mungkin aku mampu untuk meminta lebih daripada itu.Tidak mungkin aku mahukan satu-satu penggantinya.Tidak,aku tidak akan kalah didalam perang jiwa aku.

Aku sentiasa sunyi.Walaupun didalam keramaian,jiwaku sentiasa kosong dan dahaga.Fikiranku berkecamuk angkara si-durjana.Si cantik,sentuhilah aku dengan sentuhan magismu.Agar aku sentiasa melupakan kesedihan aku.

Oh Tuhan.Aku bermohon agar diputarkan masa.Agar tiada aku lakukan dosa itu.

No comments: