20081028

Satu Dosa #2.

Ah,jikalau aku butakan perasaan.Adakah perasaan sunyi ini akan hilang?

Aku terjumpa cinta di penjuru sengsara.Aku kirakan aku kebal dari semua rasa.Akibat paranoia itu,Akibat si-celaka itu.Gelodak nafsuku,sunyiku,hitamku menerobos liang-liang separa normal akalku.Maka hilanglah kawalan diriku.

Aku berperang dengan diri aku sendiri.Adanya sesuatu didalam jiwaku yang tidak akan pernah dapat aku ceritakan kepada sesiapa.Aku tidak pernah menyesal dilahirkan didunia,walaupun sebenarnya aku sendiri tidak tahu apa tujuanku disini.Aku selalu tenggelam,aku selalu kehilangan arah dalam hidupku.Aku tidak pernah tahu apa perancangan esok-kan hari aku.Aku hanya hidup didalam minit itu,bukan dimasa sebelum aku,bukan dimasa hadapan aku.

Aku pernah meminta untuk dicabutkan jiwa.Aku pernah merayu kurangkan kesedihan.Aku pernah melutut jatuhkan maruah sendiri.Aku pernah lalui segala kebencian.Aku pernah hidup dalam dunia yang orang lain ciptakan.Aku sudah puas dicerca,dinista.

Sekarang aku masih berperang,dan akan terus berperang.

Akalku bukan akal kau.Jiwaku bukan sama seperti jiwa kau.Aku tidak pernah menagih perhatian.

Aku adalah pencinta kejujuran.

No comments: